Thursday, December 26, 2013

#pernas'13episod3

"Cikgu, kitorang taknak masuk kawad dengan based!" 
 Itulah luahan banat yang membuatku terdiam. Aku tak boleh paksa mereka. Aku memahami situasi mereka. Tiada latihan! Langsung! Boleh ke nak masuk? Banat, cikgu faham apa yang antum rasa. Begitu juga banat. Bila mana, banin ajak cikgu dan beberapa orang banat bertemu untuk meluah perasaan dan sekaligus mahu membuat 'tunjuk perasaan' kepada tuan itu, cikgu tahu antum benar2 buntu. Begitu juga cikgu. Pertemuan kita di Surau atas tu memang benar2 beri kenangan manis buat cikgu. Kita bersatu hati. Mencari tuan tu untuk menunjukkan perasaan.. =) 

Cikgu tak tahu kenapa, tapi cikgu perlukan seseorang untuk meluahkan perasaan cikgu dan sekaligus memberikan sedikit semangat kepada antum semua. Jadi, cikgu memilih Wafi.


 luah perasaan
Selepas beberapa jam..





Akhirnya banin bangkit dengan semangat! Kawad dan based semua dicabar. Banat yang pada mulanya down juga turut mendapat tempias dari banin. Akhirnya kedua-dua pasukan banat dan banin mencabar diri dan berdiri dengan gagah dan bermaruah menyahut cabaran PERNAS 2013. Tahniah antum semua! Cikgu sangat2 bangga dengan antum! Semangat antum! Sebelum bertanding, cikgu sempat msg banin. Maaf tak dapat bersama antum. Cikgu doakan antum dari jauh sahaja.



Akhirnya, banin dan banat masuk juga pertandingan BaSed!  =) Tahniah Perwira-perwira SMIAAG!




Begitu juga dengan pertandingan kawad dan orientering. Alhamdulillah.. Antum adalah pemenang di hati cikgu!


No comments:

Post a Comment